پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2873
-
الف
+

«شادترین روز» بهترین فیلم خارجی‌زبان «زوریخ» شد

فیلم فنلاندی «شادترین روز» به کارگردانی جوهو کیوسمانن برنده بخش رقابت فیلم خارجی زبان جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ شد.

فیلم فنلاندی «شادترین روز» به کارگردانی جوهو کیوسمانن برنده بخش رقابت فیلم خارجی زبان جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ  شد.

فیلم «شادترین روز در زندگی اولی ماکی» که به صورت سیاه و سفید ساخته شده است، درباره رقابت‌های سنگین وزن جهان در سال ۱۹۶۲ است. این کمدی-درام این فیلم که اولین تجربه کارگردانی سازنده‌اش است در جشنواره کن امسال نیز به عنوان برنده بخش نوعی نگاه انتخاب شد و به عنوان نماینده فنلاند در اسکار بخش خارجی زبان ۲۰۱۷ نیز معرفی شده است.

جایزه بخش مستند این جشنواره به «خانم ب، زنی از کره شمالی» رسید که دومین فیلم بلند مستندساز سئولی، جیرو یون است. این فیلم ظرف سه سال ساخته شده و روایتگر سرخوردگی یک مقام کره شمالی است که ابتدا قاچاقچی انسان بوده و حالا یک آبدارچی در سئول است.   

جایزه بهترین فیلم بلند آلمانی زبان این جشنواره هم به «ذخایر پنهان» ساخته والنتین هیتس کارگردان اتریشی رسید. این فیلم آینده وین را تصویر می‌کند، آینده‌ای که در آن مردم دیگر حق مردن هم ندارند و زنده نگاه داشته می‌شوند تا زمانی که دیگر نه از نظر مغزی و نه از نظر جسمی فایده‌ای برای اقتصاد نداشته باشند.

هیو گرانت، بازیگر بریتانیایی، جایزه آیکون طلای امسال جشنواره فیلم زوریخ را برای یک عمر دستاورد هنری دریافت ‌کرد.

گفتنی است سینمای ایران نیز دو نماینده در این جشنواره داشت و «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در بخش «گالا» که مختص بهترین فیلم‌های اکران نشده سال است روی پرده رفت و مستند «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی نیز در بخش «بردر لاینز» به نمایش درآمد.

دوازدهمین دوره جشنواره فیلم زوریخ از روز پنجشنبه ۲۲ سپتامبر (یکم مهر) کار خود را آغاز کرد و تا دوم اکتبر ادامه خواهد یافت.

ب س / س م

نظر شما
ارسال نظر